At have ondt i skulderen, kan skyldes mange faktorer. Overbelastning, akutte skader, mange års ensidig slid, og mange andre faktorer.

Skulderen er kroppens mest komplicerede led, og det skyldes bl.a. at skulderen skifter udgangsstilling, afhængig af skulderbladet position.

Men kompleksiteten gør også at vores skulder normalt har stor bevægelighed, og det kan være til meget stor gene at den bevægelighed er minimeret eller smertefuld.

Vi stiller i dagligdagen store krav til vores skulder, ved at kræve stabilitet, styrke og udholdenhed. Hvis der så samtidig er smertepåvirkning, så kan man få meget ondt og meget svært ved at bevæge skulderen.

Risikoen ved mange skuldersmerter, er at smerterne og bevægeligheden ikke altid kommer bliver normalt igen ved ro og hvile.

Hvilke klineter ser vi i vores klinik:

Mange af de klienter vi ser i klinikken er personer, der har gået i mange år med deres skulderproblemer, og som leder efter den sidste fysioterapeut til endelig at ordne deres skuldersmerter.

Det kunne være:

Sportsudøvere (elite & amatør) ofte med armene over hovedet. (bla. svømning, badminton, padeltennis, golf, undervandsrugby, volleyball)

• Kontormedarbejdere med meget stillesiddende arbejde eller meget bilkørsel

• Håndværkere med mange arbejdsopgaver over hovedhøjde

• Folk med mange års slid i skulderen , som nu kæmper med mobilitet og bevægeligheden over skulderhøjde

Vi hos Aktiv fysioterapi er eksperter i at behandle skulderskader- og smerter.

Husk, det er aldrig for sent at komme en skulderskade til livs - vi kan helst sikkert hjælpe

Fysioterapuet og klinikejer, Anders Ranum

Ved spørgsmål til behandling, forløb eller andet skulder-relateret, kan Anders kontaktes på

Tlf. 22 71 44 45

eller

Anders@aktiv-fysioterapi.dk

Afbud til Anders, bedes ringes ind hurtigst muligt, hvis ingen svar, sendes en sms.